تامین خبربهزيستي. یزدفردا :مسوول دفتر مشاوره روان شناختي سازمان بهزيستي استان يزد گفت:اين استان به ‪ ۱۰‬مركز مشاوره روانشناختي ديگر نياز دارد.

ايرنا:حميدرضاپوردهقان  افزود: هم‌اكنون ‪ ۱۰‬مركز مشاوره غير دولتي با مجوز سازمان بهزيستي در اين استان فعاليت مي‌كنند.

وي در زمينه نحوه نظارت بهزيستي بر عملكرداين مراكز گفت: بازرسان هر سه ماه يك بار با حضور در مراكز و بررسي پرونده‌هاي موجود، تعيين نرخ تعرفه‌ها و حضور در جلسات مشاوره، بر كيفيت كار اين مراكز نظارت مي‌كنند.

پوردهقان در خصوص تاسيس سازمان نظام روان شناسي و سپرده‌شدن امور نظارتي و اجرايي بخش بهداشت روان به سازمان بهزيستي گفت: سازمان نظام روان شناسي اگر بخواهد پيشرفت كند، نيازمند بهزيستي است زيرا تا الان بهزيستي بسياري از مشاوره‌ها را سرو سامان داده و نبايد آن را كنار گذاشت.

او با اشاره به دو گانگي موجوددر ارايه مجوز و نظارت بر مراكز مشاوره‌اي كشوري گفت:اين دوگانگي موجب كندي كار و باعث عدم نظارت بر صلاحيت فردي و تخصصي و امكان رسيدگي به تخلفات مي‌شود و لذا بايد يكي از اين دو سازمان ( بهزيستي يا نظام روانشناسي) متولي شوند.

وي به‌كمبودروان شناس و مشاوردراستان‌ها طبق شرايط سازمان نظام روان شناسي اشاره كردو افزود:نبايد خدمات دهي فعلي را به دليل نداشتن مشاور حذف كرد.

پوردهقان با بيان اينكه اين محدويت در قانون نظام روانشناسي نيست گفت:اينها شروطي است كه توسط خود سازمان نظام روانشناسي گذاشته شده است و در صورتي كه‌اين سازمان بخواهدبه هدف برسد بايد بسياري از آنها را تغيير دهد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا